5ちゃんねる ★スマホ版★ ■掲示板に戻る■ 全部 1- 最新50  

■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています

経済学に詳しい人教えて

1 :名無しさん@お腹いっぱい。:2009/12/14(月) 01:22:37 ID:4CfcNlCD
What are the advantages of using markets to allocate resources?
To whom do these advantages accrue?
Why might these advantages not be realized?

In this essay, you should focus on what a market can achieve in the allocation of resources.
You must define your terms carefully.
You should contrast market allocation with central planning and
consider what it is that markets do ‘better’.
Hayek is particularly important here.
The second part of the question concerns ‘better’ for whom,
which requires you to think whether there is
such a thing as society with a set of common interests or
whether interests are always divided and conflictual,
and then consider who gets the gains and whether there are losers.
Finally, the third part of the essay asks you to describe what can go wrong with markets.
Having identified what can go wrong,
you might want to revisit the contrast between markets and planning.

市場主義における資源配分の利点はなに?
だれがその利点を享受するのか?
なぜそれが成立しないのか?

計画経済や、ヘイエクも考えて書きなさい。
ということなんだが。。
日本語でいいから、えらいひと教えて><

2 :名無しさん@お腹いっぱい。:2009/12/14(月) 09:20:06 ID:b0bnC6bu
ヘイエクさんに聞けば?誰か知らないけどw

3 :名無しさん@お腹いっぱい。:2009/12/14(月) 15:37:39 ID:FkKzvJ9M
ヘイエク(笑)

2 KB
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています

★スマホ版★ 掲示板に戻る 全部 前100 次100 最新50

read.cgi ver 05.04.00 2017/10/04 Walang Kapalit ★
FOX ★ DSO(Dynamic Shared Object)